tirsdag 31. august 2010

Liten oppdatering

Tenkte jeg skulle legge ut noen flere bilder. Jeg vet de ikke er av verdens beste kvalitet, men de er tatt med mobilkamera fordi jeg er lat.


Dette er da noe av det vi driver med i Introduction to Drawing and Color Materials, et av fagene mine. Kunst, kan du si. Her skulle vi lære perspektivtegning. Alle andre tegna svart-hvitt, men jeg ville ha farger. Og sykkelstativ og fjell med sol bak.



Og her skulle vi tegne hverandre uten å se på arket, og uten å løfte tusjen. Kontur, heter visst det. Veldig fint, sant. Haha. Dette er en jente fra kunstklassen min som jeg ikke husker hva heter. Kan ikke huske alle heller.



Nisser over alt. Wtf.



See, en kanin! De er over alt på campus, de er ville men ikke spesielt redde, så man kan komme veldig nær innpå de og de løper rett som det er ut av busker og skremmer livet av meg når jeg er på vei hjem sent på kvelden. Møkkakaniner.



Dette bildet er tatt i en av "overgangene" som finnes her. Det er lange glasstuber som forbinder enkelte bygninger, og de er høyt oppe i lufta. Denne går over jernbaneskinnene, og det er ganske spesielt å sitte der oppe og se på godstogene som drønner forbi under meg.



Ellers så liker de visst Justin Bieber her. (lol)



I dag var siste fristen for å melde seg opp til fag, så jeg fikk litt angst fordi jeg droppa Shakespeare (vanskeliiiiiiiiig), og dermed måtte jeg finne et fag eller noe for å fylle opp tre til credits (studiepoeng) I KVELD før midnatt. Og ingenting var ledig. Så jeg endte opp med å melde meg på Sociology, så får vi se hvordan det går. Og så meldte jeg meg på svømming og, sånn for morro skyld. Vi får se hvor morro det blir å stå opp kl syv for å svømme en time to ganger i uka. Æææææh. Forresten tror jeg ikke man kan se bra ut i svømmedrakt med mindre man veier ca tretti kilo.

Timeplanen min er som følger (jada mamma, jeg skal oversette):

Mandag: Swimming (svømming, det visste du ikke sant)
Space Studies (astronomi, læren om verdensrommet)
Literary Criticism (Litterær kritikk, eller engelsk om du vil. Lesing og analysering av forskjellige verk)
Meteorologi (været! snork. Dette er en forelesning, sitter bare der og glor på powerpoint)
Sociology (den skjønner du)

Tirsdag: Drawing and Color Materials (vel.. kunst)
Meteorology Lab (mer dyptgående enn meteorologi, her har vi lekser)

Onsdag har jeg det samme som mandag, likedan fredag bortsett fra at på fredag har jeg ikke svømming.
Torsdag har bare kunst fra halv ti til tolv. Greit med en kort dag iblant. :)

Jeg har det kjempebra! På lørdag var vi på en fest hos de norske gutta som har gått her i flere år, og det tok helt av. Leiligheten var så stappa at det var nesten umulig å bevege seg. Kjempegøy. Vel, kjempegøy helt til politiet dukka opp og brølte at alle måtte ut tvert. Så da dro vi ut på byen. Da ble det kjempegøy igjen. Og så på nach. Så ble det en veldig rolig søndag.
Nå skal jeg snart sove (har jo svømming klokka ÅTTE !!!! ). Ærk. Men tror det blir gøy jeg, når jeg først har kommet meg opp.
I går var det en heftig tordenstorm her, det lynte og regna som jeg aldri har sett det før. Så vi løp ut og lekte i regnet og dammene. Var kanskje ikke så lurt med tanke på bronkitten. MEN! Man lever bare en gang. Så det. Slapp av mamma, jeg ble ikke sykere, har det helt fint. Er forresten glad i deg, mamma!

Adios!

1 kommentar: